poniedziałek, 31 sierpnia 2020

Szkockie stovies z burakami kiszonymi

Z uwagi na to, że otrzymałem pokaźną porcję kiszonych buraków, postanowiłem z nich coś przyrządzić. Znalazłem bardzo ciekawy przepis, na tyle ciekawy, że aż sam się dziwię, dlaczego o nim wcześniej nie słyszałem. Przepis pochodzi ze Szkocji, więc, jeśli wierzyć stereotypom, idealnie się tutaj nadaje.  
Przy okazji poszedłem na tzw. kuchnię społeczną. O tym jak się tam należy zachować, dlaczego jest to najlepsza opcja, żeby się najeść oraz dlaczego nie warto się starać, chyba, ze to Wasza kuchnia społeczna, pisałem tutaj.
W każdym razie znów trzeba było wymyślić coś prostego, więc to danie nadawało się tam idealnie. Podstawa - moje ulubione ziemniaki :) Podbitych Szkotów i Irlandczyków, którzy dali ostatecznie się napuścić na siebie, zresztą też :)

Składniki:

- cebula
- ziemniaki
- groszek
- kiszone buraki


Wykonanie:
Cebulę kroimy w półplasterki i podsmażamy.
Ziemniaki kroimy w kostkę i dodajemy do cebuli, chwilę smażąc. Dodajemy trochę wody i dusimy pod przykryciem. Dodajemy groszku i jeszcze chwilę dusimy.
Podaje się to z kiszonymi burakami i/lub z wytrawnymi ciastkami owsianymi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz