piątek, 19 marca 2021

Kouign patatez po japońsku

Bretońska wersja babki ziemniaczanej. Moim zdaniem, nasza wersja z surowymi ziemniakami znacznie lepsza, dlatego postanowiłem ją nieco urozmaicić. no i tak myślałem. Może muffinki z parówką? Może co innego? Podczas gdy tak myślałem, to przypomniałem sobie o japońskim daniu taiyaki, czyli takim nadziewanym cieście w kształcie ryby no i stwierdziłem, że to będzie dobry pomysł. Pozostał jeszcze kształt ryby, bo ryby mają różne kształty od wrzecionowatych, przez pękate, po płaskie, a te głębinowe, to już w ogóle. W Japonii robią to za pomocą specjalnej foremki, ale ja takowej nie miałem więc została mi dowolność. Żeby dodać japońskiego kolorytu daniu zrobiłem w kształcie ryby fugu, czyli rozdymki, która kiedy przyjmuje pozycję obronną robi się kulką. Tak jak w prasie fachowej prezentuje się członki męskie w zwodzie tak rozdymkę powinno prezentować się też w pełni okazałości. Zresztą można ją czasem kupić zakonserwowaną na polskich bazarach nadmorskich. Reasumując możemy przyjąć, że babka w kształcie rozdymki powinna być okrągła.

Przy okazji okrągły kształt wpisuje się idealnie w święto ludowe, które ma teraz miejsce, czyli maslenica. Dla niewtajemniczonych, cały tydzień przed pierwszym dniem astronomicznej wiosny, według starej ludowej tradycji, spożywa się naleśniki, których kształt nawiązuje do słońca, którego wkrótce będzie coraz więcej. Dla Japończyków słońce też jest bardzo ważne, bo mają je nawet na fladze narodowej.

Taiyaki można faszerować na słodko, ale też kapustą lub kiełbasą. Ja dałem i jedno, i drugie, bo miałem resztkę kapusty pekińskiej po sałatce kebab/gyros.

Składniki:

- ziemniaki
- mąka gryczana - zmielona niepalona kasza gryczana
- olej
- kapusta pekińska
- parówki


Wykonanie:
Ziemniaki gotujemy i ugniatamy z mąką w stosunku 3:1, dodając trochę oleju.
Kapustę pekińską podsmażamy z parówkami.
Do okrągłej formy (ja wybrałem rybę fugu, ale możecie użyć innego kształtu) nakładamy masę ziemniaczaną, kładziemy farsz i na to znów masę ziemniaczaną.
Wkładamy do nagrzanego do poziomu 180 stopni Celsjusza piekarnika aż będzie rumiane.




1 komentarz:

  1. "Tak jak w prasie fachowej prezentuje się członki męskie w zwodzie tak rozdymkę powinno prezentować się też w pełni okazałości":)))
    We wzwodzie chyba, rozdymka,ot, skojarzenia:)))

    OdpowiedzUsuń