czwartek, 28 listopada 2019

Kōhīmēkā Ramen - czyli ramen z ekspresu

Ostatnio podczas publicznego wystąpienia w Szczecinie obiecałem, że będzie przepis na ramen z ekspresu do kawy. Miałem trochę problem, bo nie mam takiego przelewowego ekspresu jak w przydrożnych barach na amerykańskich filmach, ale się okazało, że moja mama ma, a tak się złożyło, że ostatnio ją odwiedziłem. 
Na temat historii ramen pisałem więcej tutaj, dlatego nie będę się powtarzał. Dodam tylko jak jeść ramen, zgodnie z radami zawartymi w kultowym filmie dla rameno żerców - Tampopo.
  •  najpierw jemy pałeczkami makaron, wciągamy i siorbiemy patrząc się na miskę
  • jedząc makaron bierzemy pałeczką jakiś kawałek warzywa
  • zapijamy bulionem prosto z miski 3 razy
Żeby zrobić ramen w ekspresie musimy użyć takich składników, które będą smaczne niedogotowane, gdyż warzywa nie będą nam się gotować, a będą raczej zblanszowane.

Składniki:
- makaron instant
- brokuł
- por
- grzyby suszone
- kapusta pekińska

Makaron wkładamy do dzbanka, a warzywa, pokrojone wcześniej, do koszyka na kawę.


Uruchamiamy ekspress i czekamy aż makaron spuchnie.


Mieszamy wszystko razem i podajemy w miseczkach. Mama miała takie specjalne, które co starsi czytelnicy powinni pamiętać sprzed 30 lat :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz