środa, 4 września 2019

Ryż po azjatycku

Swego czasu, a było to w 2009 roku naszej ery, czyli 10 lat temu, zamieściłem przepis na ryż po "chińsku". Używając tego wyrazu na określenie kuchni euroazjatyckiej, a konkretnie na dania, które przyrządza się w tej części świata, na modłę tej części świata, która leży daleko na wschód, ze składników dostępnych w tej części świata, przez imigrantów, głownie z Wietnamu. Jako, że przeciętny człowiek, w tej części świata, nawet jeśli o Wietnamie słyszał, bo przecież oglądał filmy z Chuckiem Norrisem, to nie potrafiłby go wskazać na mapie, ale wie za to, że to blisko Chin. W wyniku tej naturalnej ignorancji, wszyscy przedstawiciele rasy żółtej są Chińczykami. Taka jest geneza tego epitetu - "chiński".
Będąc jeszcze księgowym, miałem przyjemność zajmować się firmą jednego z głównych baronów tego typu placówek gastronomicznych w mieście, którego zresztą widziałem później w telewizji, przy okazji jakiejś afery z lipnymi małżeństwami do celów obywatelstwa, ale to inna historia. W każdym razie poznałem tą kuchnie od tzw. "kuchni" :) Głównym składnikiem wszystkich sosów, o przeróżnych nazwach i z różnymi rodzajami mięs, była tzw Siedmioskładnikowa mieszanka warzywna z dodatkiem sosu sojowego, mąki ziemniaczanej i tzw Azjatyckiej witaminy - C5H8NNaO4.
Jako, że ja, może i nie mam jakiejś super wiedzy, ale staram się jednak nie być ignorantem, dlatego, postaram się przedstawić Wam miejsca na mapie, skąd zaciągnięte są inspiracje. Sam smażony ryż, jest wzięty z Chin. Ogórek, jest co prawda jedzony, np. w Tajlandii, ale raczej na surowo jako przekąska do ostrych dań. W Korei jada się ogórki w sosie sojowym, ale raczej marynowane. Ja trochę popłynąłem z tym smażeniem. taka trochę moja wariacja, ale wierzcie mi, to był strzał w dziesiątkę.

Składniki:
- ryż
- świeży ogórek
- sos sojowy
- szczypiorek


Wykonanie:
Ryż gotujemy.
Ogórka obieramy, kroimy w kostkę i podsmażamy. Dodajemy sosu sojowego i chwilę smażymy. Dodajemy ryżu i znów chwilę smażymy. Podajemy posypane szczypiorkiem.


Warzywa dyniowate 2019 część II

Warzywa dyniowate w naszej kuchni 2019

1 komentarz:

  1. U Ciebie znów zaskakująco prosty sposób na risotto, a z risottem to właśnie najprostsze rozwiązania są najlepsze! Dziękuję kolejny raz za udział, tym razem podwójny, w mojej akcji. Serdecznie pozdrawiam. A.

    OdpowiedzUsuń