wtorek, 21 listopada 2023

Opieńki w sosie orzechowym z chrupków

Na grzybach byłem ostatnio. Te jesienne się kończą, a tych zimowych jeszcze nie widać. Jednymi z ostatnich są zawsze opieńki. Dodatkowo ostatnio wyczaiłem na jakiś filmiku sposób na makaron z sosem z chrupków kukurydzianych. Co prawda chodziło o serowe, ale stwierdziłem, że skoro chce go połączyć z grzybami, lepiej będzie z tych, o smaku grzybowym. 
Można powiedzieć taki klasyczek. Sos, kasza i ogórek kiszony. Ładnie pokrojony, bo byłem na "osiemnastce" i dostałem "na drogę" :)

Składniki:

- opieńki
- cebula
- chrupki o smaku orzechowym


Wykonanie:

Kapelusze opieniek podsmażamy z pokrojoną drobno cebulą.
Dodajemy trochę wody i garść chrupek. Mieszamy, aż się rozpuszczą. Jeśli za rzadkie, to jeszcze troche dodajemy.


1 komentarz: