niedziela, 4 września 2022

Pizza con Patate i najlepsze horrory o jedzeniu.

O tej pizzy słyszałem już dawno temu. Podobno bardzo popularna w Rzymie. Ja w każdym razie na takową tam nie natrafiłem. Jedyne pizze jakie pamiętam ze stolicy Włoch, to prostokątne i smarowane majonezem, dlatego podałem ją tak samo.
Wiem, że dla ziemniaczanego kraju pizza z ziemniakami i praktycznie tylko z ziemniakami wydaje się dziwna, ale pamiętajmy, że są kraje, w których ziemniak spełnia rolę dodatku warzywnego, a nie węglowodanowego.

Dlaczego taki wybór dania przy okazji zestawienia najlepszych horrorów o gotowaniu? To nawiązanie do udanej kontynuacji filmu Atak zabójczych pomidorów (znajdującego się na zestawieniu), o tytule  Powrót zabójczych pomidorów. Po wydarzeniach z [pierwszej części filmu, pomidory są zakazane w całym kraju, dlatego pizzerie produkują "placki" bez tego składnika.

Poniżej moje subiektywne zestawienie najlepszych horrorów o jedzeniu.


A także przepis na pizzę:

Składniki:

- mąka
- olej
- drożdże w proszku
- ziemniaki
- rozmaryn


Wykonanie:

Do mąki dodajemy drożdże, trochę oleju i tyle wody, aby po ugnieceniu powstało nam miękkie ciasto, które odlepia się od rąk.
Rozkładamy ciasto na blaszce. 
Ziemniaki kroimy w małe plasterki, smarujemy olejem, posypujemy rozmarynem i układamy na cieście.
Wkładamy do nagrzanego do poziomu 200 stopni Celsjusza piekarnika na jakieś 15-20 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz