wtorek, 29 listopada 2022

Bibimbap

Danie koreańskie, którego rodowód jest bardzo kryzysowy. To znaczy jedna z teorii wspomina cos o daniu rytualnym, ale z czasem przybrało to wymiar praktyczny, czyli miska ryżu i różne resztki. Tym samym danie daje ogrom możliwości konfiguracyjnych, czyli co przygotowujący, to inne bibimbap, tym bardziej, że nazwa oznacza tyle co mieszany ryż, dlatego nie zapomnijcie wymieszać wszystkiego przed zjedzeniem.
Zebrałem boczniaki, dlatego postanowiłem je wykorzystać, ale równie dobrze mogłoby to być coś zupełnie innego, niekoniecznie grzyby.

Składniki:

- ryż
- marchewka
- kimchi (ja zrobiłem super proste, mieszając kapustę pekińską z posolonym kleikiem ryżowym z duża ilością chilli)
- boczniaki
- groszek konserwowy


Wykonanie:

Ryż ugotować.
Marchewkę zetrzeć na tarce o grubych oczkach i podsmażyć.
Boczniaki pokroić w paski i podsmażyć.
Ryż wsypać do miski. Na wierzch położyć marchewkę, boczniaki, groszek i kimchi. 

1 komentarz:

  1. Lubię bibimbap ale nie jestem pewna czy powinnien znaleźć sie tam groszek.

    OdpowiedzUsuń